Vitamíny na vlasy
Vitamíny na vlasy

Trápí vás vypadávání, třepení a lámavost vlasů? Vyzkoušeli jste nepřeberné množství přípravků, a přesto jste nedosáhli vytouženého cíle? Zkuste doplnit hladinu potřebných vitamínů pro podporu růstu vlasů.

Nejčastější příčiny vypadávání vlasů

Častým problémem vypadávání vlasů, který bohužel nelze výrazně ovlivnit, jsou rodinné predispozice. Další obvyklou příčinou je také dlouhodobý stres, špatná výživa, poruchy štítné žlázy, těhotenství, kojení, hormonální antikoncepce a špatně zvolené šampóny pro mytí vlasů. Obecně platí, že padání vlasů postihuje častěji muže než ženy, což je způsobeno vlivem mužských pohlavních hormonů. Přípravků, léků a možností proti padání vlasů, je opravdu hodně, ale samotné vypadání vlasů pouze zmírní. Navíc jsou často tyto přípravky pro naše tělo nepřirozené. Mnohem účinnějším lékem je zvýšit přísun těch vitamínů, které podporují růst vlasů. A jaké že to jsou vitaminy?

Vitamíny pro růst vlasů

Nejlepší vitamíny na vlasy jsou vitaminy ze skupiny B. Pozitivní účinek při léčbě plešatosti má zejména vitamin B7, který je také známý pod jménem biotin nebo vitamin H. Mimo to zabraňuje šedivění vlasů a léčivě působí na kožní onemocnění. Pro zvýšení jeho množství konzumujte především játra, ledviny, mléko, květák, kukuřici, sóju a luštěniny. Doporučená denní dávka tohoto vitaminu je 0,5 – 1 mg. Dalším významným vitaminem pro růst vlasů je vitamin B2 jinak zvaný jako riboflavin, který slouží jako tzv. ochrana zdravé kůže, vlasů a nehtů. V potravě se nachází hlavně ve vejcích, drůbežím mase, rybách, jogurtech a sýrech. K nedostatku tohoto vitaminu nejčastěji dochází u lidí, kteří jsou léčeni antibiotiky a u žen užívajících hormonální antikoncepci. Dalším vitaminem, který stimuluje růst vlasů, je vitamin C. Zdrojem vitaminu C jsou různé druhy zeleniny a ovoce.

Vitamíny proti padání vlasů

Důležitým vitaminem proti padání vlasů je vitamin B6 neboli pyridoxin. Zabraňuje vzniku vyrážky a akné. Nachází se v drůbežím mase, vejcích, celozrnném chlebu, banánech a kvasnicích. Jeho doporučená denní dávka je 1,5 – 2 mg.

Vitamíny a minerály na vlasy

V boji proti padání vlasů hrají roli nejen vitaminy, ale i minerály. Mezi minerály podporující růst vlasů patří železo a zinek. Železo je nezbytný minerál, jehož přísun naše tělo potřebuje. Železo v potravě je obsaženo v luštěninách, vnitřnostech – především v játrech, rybách a fazolích. Významnou úlohu proti padání vlasů a jejich lámavosti sehrává také zinek. Zinek jako minerál se vyskytuje v chřestu, ořeších, luštěninách, rybách a sýrech.