Správná dietní snídaně
Správná dietní snídaně

Snídaně je stejně důležitá jako oběd a večeře. Není možné ji podceňovat, případně úplně vynechávat. Někteří nesnídají. Tvrdí, že by do sebe ráno nic nedostali, že na nic nemají chuť, že se jim nechce kvůli snídani vstávat dříve, že jim stačí káva a cigareta. Jenže kdo nesnídá, okrádá sám sebe, a navíc podporuje přibírání na váze. Tělo, které ráno nic nedostane, strádá, hladoví a začne si ukládat zásoby na horší časy. A to přece nechceme.

Dietní snídaně? Jsou to jen vločky a jogurt?

To určitě ne. Snídaně v sobě skrývá nepřeberné množství možností. Už jen proto, že je to startovní jídlo dne, můžeme si toho dovolit více. Určitě si můžeme dopřát více sacharidů než večer, případně si dát tu a tam i něco sladkého. Také ovoce je lepší směřovat ke snídaní a dopolední svačině.

Snídejte do 1 hodiny od probuzení

Snídat je tedy určitě třeba. A nejlépe uděláte, pokud se najíte do 1 hodiny od probuzení. Možná si říkáte, že se vám snídaně do ranních rituálů vůbec nevejde, ale zkuste se zamyslet. Snídani ráno vždycky zvládnete, stačí na ni jen trochu myslet. Nemusíte ji připravovat půl hodiny, ba ani 10 minut. Snídaně může být hned hotová a vy se po ní budete cítit báječně. Snídaně je opravdu tím správným startem do nového dne.

Správná dietní snídaně

Každá snídaně může být dietní, a přitom vy ani nepocítíte, že nějakou dietu držíte. Důležité je se stravovat zdravě. Pokud budete vybírat ze zdravých a kvalitních surovin, nic tím nezkazíte. Snídaně poskytuje větší prostor k improvizacím než třeba večeře, protože po snídani má vaše tělo ještě dost a dost času zužitkovat to, co jste právě snědli. Přesto je však potřeba i nad snídaní trochu přemýšlet. Alespoň ze začátku, než si osvojíte správné stravovací návyky.

Správná dietní snídaně, ale i jakákoli jiná zdravá snídaně, by se měla skládat z více složek. Nestačí, když sníte suchý rohlík, nebo si vezmete jen samotný kousek sýra. Je sice pravda, že pro každého je vhodné něco trochu jiného, ale určité obecné principy platí vždycky.

Tipy na zdravou dietní snídani

Zde najdete pár kombinací, které vám pomohou obohatit jídelníček. Nebojte se vyzkoušet i to, co jste ještě nikdy nejedli.

  • Bílý jogurt, sezónní čerstvé ovoce, ovesné vločky (rovnou ze sáčku nebo pražené na pánvi bez tuku).
  • Bílý jogurt, sypané müsli (ne zapékané) s ovocem bez přídavku cukru.
  • Bílý jogurt, sezónní čerstvé ovoce, oříšky, ovesné či jiné vločky (špaldové apod.).
  • Žitný chléb, pomazánka ze sýru typu cottage s pažitkou, cherry rajčátka.
  • Žitný chléb, sýr typu žervé, 1/3 salátové okurky na plátky.
  • Celozrnné pečivo, šunka s 90% podílem masa, okurka, rajče či jiná zelenina.
  • Mozzarella, rajčata, zakápnuté olivovým olejem, s  bazalkou a kouskem celozrnného pečiva.

Abyste nemuseli každé müsli zvlášť chystat, stačí, když si koupíte již připravené, vsypete do uzavíratelné nádoby a ráno si vždy jen trochu odsypete do jogurtu. Tato varianta snídaně je velmi rychlá. Vezmete jogurt, vsypete směs vloček a sušeného ovoce, zamícháte a snídaně je hotová.

Müsli si můžete i vyrábět doma sami. Koupíte sušené ovoce (nebo si ho usušíte sami doma), smícháte s ovesnými (či jinými) vločkami, vsypete do zavíratelné nádoby a máte připraveno. Vločky si můžete i předem opražit na pánvi. Tuk není třeba přidávat, jen krátce opražte na kvalitní nepřilnavé pánvi a nechte vychladnout. Budou pak křupavější a získají takovou oříškovou chuť.

Velmi oblíbené, a to nejen na dietní snídaně, jsou také nejrůznější kaše. Správná dietní snídaně to rozhodně je, avšak pokud si kaši nepřipravujeme sami, ale kupujeme již hotovou směs k přípravě, je potřeba číst složení. Některé hotové kaše (ovesné, rýžové, pohankové apod.) obsahují velké množství cukru. Pro tyto výrobky je tedy nejlepší chodit do zdravé výživy. Kaši si můžete připravit i doma. Nebojte se, její příprava je jednoduchá, nezabere vám skoro žádný čas. Na internetu najdete spoustu návodů a receptů.

Hodí se pro každého?

Pokud nemáme žádné specifické zdravotní problémy a budeme se řídit zásadami zdravé výživy, můžeme si snídani, po které nijak extra nepřibereme, bez výčitek dopřávat každý den. A nemusí se jednat o nevzhledné kaše bez chuti. Naopak. Jestliže přidáme kvalitní suroviny, můžeme si pochutnávat každé ráno. A dietně.



Zkoušeli jste už všechno možné, ale stále nehubnete?

Tenhle pocit zná snad bohužel každý, kdo se snaží zhubnout. Vyzkoušíte "zaručené" recepty na hubnutí a žádný hubnoucí zázrak se bohužel nekoná, nebo hůře - zhubnete a poté se dostaví jojo-efekt a vy přiberete zpátky ještě více tuku než jste shodili. Naštěstí pro mě i pro všechny kdo tento článek čtou, jsem na internetu objevila výživové poradenství, které má pobočky po celé ČR a kde mi pomohli s trvalým a zdravým hubnutím.

Na první konzultaci, která stojí jenom 200 Kč (cena jednoho oběda v restauraci), jsem podstoupila odbornou diagnostiku na lékařsky certifikovaném přístoji - z vyšetření zjistí množství tuku v těle, množství beztukové hmoty (svaly a kosti), množství tělesné vody, metabolický věk (na kolik se vaše tělo cítí), viscerální tuk (zásadní rizikový faktor řady nemocí, jako je cukrovka, vysoký tlak atd.), denní spotřebu kalorií, stav kostry (kvůli riziku osteoporózy) a kolik je možné snížit tělesný tuk.

Sama jsem byla z výsledků dost překvapená. Dále se mi 60 minut věnovala výživová poradkyně, která mi vysvětlila a konkrétně ukázala, kde dělám největší chyby při mém hubnutí. Upravila mi můj současný jídelníček, kde našla spoustu chyb. A nakonec jsem si odnesla domů ještě vzorový jídelníček pro trvalé hubnutí, který jsem dostala spolu s výsledky odborné diagnostiky zdarma.

Musím uznat, že to se těch 200 kč opravdu stálo, zatím uběhlo od návštěvy 21 dní a já zhubla nenásilnou cestou zhruba 5 kilogramů. Myslím že to je skvělý výsledek co říkáte? Pokud se chcete také objednat, stačí vyplnit krátký formulář a je to. Peníze uhradíte až na pobočce, takže ani nemusíte platit online. Objednete se zde a dejte vědět kolik kg se vám podařilo zhubnout.

CHCI ZAČÍT TAKÉ HUBNOUT