Rychlé hubnutí po 40 – jak na to?

Rychlé hubnutí po 40 – jak na to?

2 4958
Rychlé hubnutí po 40 - jak na to?
Rychlé hubnutí po 40 - jak na to?

Je vám 40 a váha už nejde dolů jako dřív, ať děláte cokoli? Právě ten věk je možná tím hlavním problémem…

Po čtyřicítce už skutečně nehubneme tak snadno. Chceme-li dát dolů nějaký ten kilogram, půjde nám to mnohem pomaleji a celý proces hubnutí bude daleko obtížnější, než tomu bylo v době, kdy nám bylo třeba dvacet.

Nedá se však říci, že by se po čtyřicítce zhubnout nedalo. Je však zapotřebí ke shazování kil přistoupit zcela jinak. Metabolismus už není takový, jaký býval dříve, tělo prochází hned několika změnami, dostavují se nejrůznější hormonální výkyvy. To vše s sebou přináší také obtíže při hubnutí.

Přesto však můžeme potvrdit, že i po 40 se dá zhubnout. Jak tedy na to?

Lékař je základ

Nejprve se určitě vydejte k lékaři na preventivní prohlídku. Takové vyšetření by mohlo odhalit případné zdravotní problémy, které by vedly k nemožnosti zhubnout. Dobré je se s lékařem také poradit o vhodných pohybových aktivitách. Máte-li nadváhu a k tomu i vyšší věk, není radno si se svým zdravím zahrávat. Klouby i záda mohou totiž nevhodně zvolenou sportovní aktivitou začít pěkně bolet.

Žádný stres!

Další důležitou radou je „nestresovat se“. Znáte to sami. Jste ve stresu, hodně jíte. A nebo jste ve stresu a velmi málo jíte. Ať už je to tak či tak, stresové faktory hubnutí rozhodně neprospívají. Neprospěje tomu ani to, když budete sice držet dietu, ale celkově nebudete spokojeni a pozitivně naladěni. Takový negativní náhled na věc může všechno zhatit.

Spánek nade vše

S bojem proti stresu souvisí také dostatek kvalitního spánku, který si budete pravidelně dopřávat. Máte-li dlouhodobě nedostatek spánku, nedostává se vám ani potřebná energie a absenci energie nahrazujete zvýšenou konzumací sladkostí nebo kofeinu. Spánek tedy je potřeba nepodceňovat.

Strava po 40

Jak vypadá strava po čtyřicítce? Chcete-li hubnout, určitě do svého jídelníčku zařaďte zvýšené množství bílkovin (sýry, tempeh, drůbeží maso apod.) Důležité je také jíst často, avšak po menších porcích. Naprostou nutností je také dodržování pitného režimu. Po čtyřicítce se uplatní nejen obyčejná voda, ale také zvýšené popíjení zeleného čaje. Mnozí lidé mají také pozitivní zkušenost s pitím zeleného ječmene. S dostatkem bílkovin pak souvisí i dostatek vápníku. Vápník je v období po čtyřicítce stále velmi důležitý. Vhodné je tedy zajistit zvýšený příjem mléčných výrobků. Důležité je také zařadit do svého stravování dostatek omega 3mastných kyselin.

Často a méně je někdy mnohem více

Určitě se nepřejídejte. Jezte ale tak, abyste nepociťovali hlad. Vhodné je si jídlo rozdělit do několika, např. 5 – 6, malých porcí. Na druhou stranu ale také nejezte v období mezi jídly. Dobré je dodržovat režim v podobě snídaně – svačina – oběd – svačina – večeře – druhá večeře. Druhou večeři si dopřáváme v případě, kdy chodíme později spát. Ráno zařazujeme více sacharidů, odpoledne už je naopak omezíme, případně zcela vyloučíme. Ovoce má své místo v jídelníčku tedy také ráno a dopoledne, odpoledne už jíme raději zeleninu, doplněnou o bílkoviny (sýry, jogurty, maso apod.).

Lidé si mnohdy myslí, že pokud nebudou jíst večer, zhubnou. Nemusí to však platit u každého a určitě s tím budou mít problém čtyřicátníci a čtyřicátnice. Vhodné je dodržovat pravidelný režim, tedy pravidelný přísun jídla v menších porcích. I večer můžete jíst, ale vsaďte už raději na zeleninu, případně zeleninu a bílkoviny. Takové celozrnné těstoviny už nejsou na večeři vhodné, ačkoli jsou de facto velmi zdravé. Celozrnné špagety s tuňákem a rajčaty si tak s klidem dopřejte k obědu, ale večer už se jim vyhněte obloukem.

Jde to i po 40

Jak vidíte, i po čtyřicítce lze hubnout. Avšak je potřeba k celé věci přistoupit s rozvahou a s porozuměním vlastnímu fyzickému i psychickému stavu. Nebojte se poradit s odborníkem.

 

 



Zkoušeli jste už všechno možné, ale stále nehubnete?

Tenhle pocit zná snad bohužel každý, kdo se snaží zhubnout. Vyzkoušíte "zaručené" recepty na hubnutí a žádný hubnoucí zázrak se bohužel nekoná, nebo hůře - zhubnete a poté se dostaví jojo-efekt a vy přiberete zpátky ještě více tuku než jste shodili. Naštěstí pro mě i pro všechny kdo tento článek čtou, jsem na internetu objevila výživové poradenství, které má pobočky po celé ČR a kde mi pomohli s trvalým a zdravým hubnutím.

Na první konzultaci, která stojí jenom 200 Kč (cena jednoho oběda v restauraci), jsem podstoupila odbornou diagnostiku na lékařsky certifikovaném přístoji - z vyšetření zjistí množství tuku v těle, množství beztukové hmoty (svaly a kosti), množství tělesné vody, metabolický věk (na kolik se vaše tělo cítí), viscerální tuk (zásadní rizikový faktor řady nemocí, jako je cukrovka, vysoký tlak atd.), denní spotřebu kalorií, stav kostry (kvůli riziku osteoporózy) a kolik je možné snížit tělesný tuk.

Sama jsem byla z výsledků dost překvapená. Dále se mi 60 minut věnovala výživová poradkyně, která mi vysvětlila a konkrétně ukázala, kde dělám největší chyby při mém hubnutí. Upravila mi můj současný jídelníček, kde našla spoustu chyb. A nakonec jsem si odnesla domů ještě vzorový jídelníček pro trvalé hubnutí, který jsem dostala spolu s výsledky odborné diagnostiky zdarma.

Musím uznat, že to se těch 200 kč opravdu stálo, zatím uběhlo od návštěvy 21 dní a já zhubla nenásilnou cestou zhruba 5 kilogramů. Myslím že to je skvělý výsledek co říkáte? Pokud se chcete také objednat, stačí vyplnit krátký formulář a je to. Peníze uhradíte až na pobočce, takže ani nemusíte platit online. Objednete se zde a dejte vědět kolik kg se vám podařilo zhubnout.

CHCI ZAČÍT TAKÉ HUBNOUT
  • Evžen18

    Doporučuju jídelníček na míru. Taky jsem léta bojovala s váhou, vyzkoušela jsem různé diety a cvičení, ale nic nepomáhalo. Jednou jsem brouzdala na internetu a narazila na web http://www.slevys.cz. Našla jsem tam slevu na vypracování jídelníčku na míru a řekla si, proč ne? Od té doby se cítím o moc líp, tělo dostává, co potřebuje a já přirozeně hubnu, začala jsem i cvičit a už vidím, jak se mi krásně formuje postava.

  • Linda Narouživá

    Mojí mámě je 55 a loni zhubla 15 kilo, které tak nějak nabrala věkem. Ze začátku se snažila jen tak upravit stravu a trochu se víc hýbat, což jí teda ze začátku nebavilo 😀 a něco málo šlo dolů, ale jí to pomalu přestávalo bavit. Nechtěla do sebe cpát nějaké chemické srajdy, tak hledala něco přírodního na hubnutí a našla andropharmii (http://sbohem-nadvaho.cz/) a když ji přidala ke svému nastavenému hubnoucímu režimu, tak to celé nabralo na obrátkách. Takže ano – hubnutí ve vyšším věku je trochu oříšek, ale řešení existuje :)