Posilování pánevního dna – zjistěte jak na to!

Posilování pánevního dna – zjistěte jak na to!

0 2939
Posilování pánevního dna – zjistěte jak na to!
Posilování pánevního dna – zjistěte jak na to!

Myslíte si, že problémy s povoleným svalstvem pánevního dna trápí jen ženy starší a ženy po porodu? Není tomu tak. Ochablé svalstvo pánevního dna mohou mít už i velmi mladé dívky a také muži! V čem problém povoleného svalstva pánevního dna spočívá a jak se dá vyřešit? A jak vůbec pánevní dno posílit, abychom předešli nebo vyřešili případné zdravotní problémy?

Kde se nachází pánevní dno

Pánevní dno se nachází mezi stydkou kostí a kostrčí. Je umístěno na dolním okraji břišní dutiny a tím rozděluje oblast malé pánve od oblasti hráze. Je takovou pomyslnou dělicí čárou mezi horní a dolní polovinou těla. Ve svalech pánevního dna se pak nacházejí otvory pro močovou trubici, pro konečník a ženy zde navíc mají otvor pro pochvu.

Posilování pánevního dna s odborníkem

Cviky na posílení pánevního dna nejsou sice nijak výrazně těžké, avšak důležité je cvičit naprosto správně. Musíte při nich posilovat pouze ty svaly, které jsou při tomto cvičení žádoucí, tedy svaly pánevního dna, nezapojovat tedy současně ještě svaly hýžďové a břišní. Proto také není dobré, když cvičíte doma sami. Lepší je navštívit odborníka. Můžete zajít za lékařem či fyzioterapeutem, nebo také za trenérem či trenérkou, kteří mají s procvičováním a posilováním pánevního dna bohaté zkušenosti. Je potřeba si vybírat a zvolit ty, kteří jsou pro tento druh cvičení skutečně kvalifikovaní.

Posilování pánevního dna bez dozoru

Ženy pak mohou pánevní dno posilovat i samy, zvlášť když se naučí cviky provádět skutečně správně. Dobré je si při stazích pánevního dna představit, že stahují např. tampon. Jako přínosné se jeví i nošení tzv. Venušiných kuliček. Na trhu jsou k dostání i další, speciální pomůcky pro posilování pánevního dna.

Pánevní dno u mužů

Nemyslete si, že se problematika posilování pánevního dna týká jen žen. Ano, ženy mohou mít kvůli ochablému svalstvu pánevního dna problémy typu inkontinence, nefunkční břišní svalstvo, neschopnost otěhotnět, pokles či dokonce výhřez dělohy, avšak i mužů se určité problémy související s neposíleným pánevním dnem mohou dotýkat.

Zpevňování svalů pánevního dna působí výborně jako prevence při problémech s prostatou, ba dokonce příznivě působí i jako prevence před rakovinou prostaty. Neposílené pánevní dno bývá také častou příčinou problémů s erekcí.

V neposlední řadě pak posílené pánevní dno zlepšuje sexuální život, a to jak u mužů, tak i u žen.

Cviky na posilování pánevního dna

Nejprve je potřeba si uvědomit, kde to pánevní dno vlastně máme. Vhodné je se pokusit zastavit proud moči a uvědomovat si, jaké svaly a kde při tomto úkonu pracují. Jestliže svaly pánevního dna správně stáhneme, měli bychom uvnitř cítit určité sevření a mírný (tedy okem spíše neznatelný) pohyb směrem dovnitř, do středu trupu.

Důležité je při cvičení vynechat hýžďové a břišní svaly. Hýždě a břicho jsou stále povolené. Stáhnout můžete leda tak svěrač u konečníku, jako když se snažíte zadržet větry, to může při posilování svalů pánevního dna naopak výrazně pomoci.

Nejprve je vhodné cviky provádět vleže, poté vsedě a nakonec i ve stoje. Vleže je to vždy nejsnazší.

Opakování cviků

Zatnutí svalů vydržte 1 – 2 vteřiny, postupně můžete dobu zatnutí prodlužovat až na 10 vteřin. Důležité je dbát na to, aby i pauza po zatnutí, tedy povolení svalů, trvala stejnou dobu jako předchozí část při zatnutí. Pokud tedy zatnete na 5 vteřin, povolíte také na 5 vteřin. Celý postup opakujete 10x za sebou.

Zkusit také můžete intenzivní zatnutí, kdy svalstvo pánevního dna rychle zatnete do maximální možné míry a povolíte. Takové zatnutí opět opakujete zhruba 10x.

Chceme-li tedy pánevní dno posílit, je potřeba pravidelně cvičit. Cvičit je nutné denně (nejlépe tak 30 – 40krát) a nepolevit po dobu alespoň 6 měsíců. Po půlroce již můžeme očekávat znatelné výsledky a skutečně zpevněné pánevní dno.

Výhodou takových cviků je, že se dají cvičit kdekoli – na zastávce autobusu, v práci, při sezení u počítače, v restauraci, u televize, jednoduše kdekoli. Žádoucí je svaly pánevního dna zapojovat také při chůzi a při běhání. V začátku se však raději obraťte na odborníka, který vaše pánevní dno přesně lokalizuje a cvičení vás skutečně naučí.



Zkoušeli jste už všechno možné, ale stále nehubnete?

Tenhle pocit zná snad bohužel každý, kdo se snaží zhubnout. Vyzkoušíte "zaručené" recepty na hubnutí a žádný hubnoucí zázrak se bohužel nekoná, nebo hůře - zhubnete a poté se dostaví jojo-efekt a vy přiberete zpátky ještě více tuku než jste shodili. Naštěstí pro mě i pro všechny kdo tento článek čtou, jsem na internetu objevila výživové poradenství, které má pobočky po celé ČR a kde mi pomohli s trvalým a zdravým hubnutím.

Na první konzultaci, která stojí jenom 200 Kč (cena jednoho oběda v restauraci), jsem podstoupila odbornou diagnostiku na lékařsky certifikovaném přístoji - z vyšetření zjistí množství tuku v těle, množství beztukové hmoty (svaly a kosti), množství tělesné vody, metabolický věk (na kolik se vaše tělo cítí), viscerální tuk (zásadní rizikový faktor řady nemocí, jako je cukrovka, vysoký tlak atd.), denní spotřebu kalorií, stav kostry (kvůli riziku osteoporózy) a kolik je možné snížit tělesný tuk.

Sama jsem byla z výsledků dost překvapená. Dále se mi 60 minut věnovala výživová poradkyně, která mi vysvětlila a konkrétně ukázala, kde dělám největší chyby při mém hubnutí. Upravila mi můj současný jídelníček, kde našla spoustu chyb. A nakonec jsem si odnesla domů ještě vzorový jídelníček pro trvalé hubnutí, který jsem dostala spolu s výsledky odborné diagnostiky zdarma.

Musím uznat, že to se těch 200 kč opravdu stálo, zatím uběhlo od návštěvy 21 dní a já zhubla nenásilnou cestou zhruba 5 kilogramů. Myslím že to je skvělý výsledek co říkáte? Pokud se chcete také objednat, stačí vyplnit krátký formulář a je to. Peníze uhradíte až na pobočce, takže ani nemusíte platit online. Objednete se zde a dejte vědět kolik kg se vám podařilo zhubnout.

CHCI ZAČÍT TAKÉ HUBNOUT