Jak zhubnout přes břicho

Jak zhubnout přes břicho

0 13433
Jak zhubnout přes břicho
Jak zhubnout přes břicho

Trápí vás vypouklé břicho, ačkoli jste se zbytkem postavy celkem spokojeni? Máte pocit, že s tím musíte něco dělat? Najednou nedopnete kalhoty, které vám vždycky byly dobře? Pak je na čase se na břišní partie skutečně zaměřit.

Raději se však vyhněte „zaručeným“ dietám a receptům na rychlé hubnutí. Rychlé hubnutí má většinou za následek to, se sice velmi brzy nevzhledného a vypouklého břicha zbavíte, avšak jakmile najedete na své obvyklé stravování, břicho se opět zvětší. Zkuste tedy nedržet žádnou rychlou dietu, ale zaměřit se na vyvážený jídelníček a pravidelnou zdravou stravu.

Nezapomínejte ovšem ani na cvičení. Zhubnout přes břicho sice můžete jen pouhou změnou v jídelníčku, avšak „nové“ břicho nebude dostatečně zpevněné. Jestliže ke zdravému stravování přidáte i pravidelný pohyb, docílíte mnohem lepších výsledků.

Jak zhubnout přes břicho zdravou stravou

Hubnutí začíná v hlavě. Pokud nejste se svou postavou spokojeni, zkuste se kriticky podívat na svůj jídelníček. Co v něm chybí? Čeho je nadbytek? Jíte dostatek zeleniny? Pijete dostatečně? Jíte často a pravidelně? Má váš jídelníček charakter zdravé stravy? Potřebujete pomoci sestavením jídelníčku? 

Pokud chcete hubnout přes břicho, dodržujte ve stravování základní pravidla:

  1. Jezte pravidelně, nejlépe 5 – 6x denně.
  2. Snídejte. Najezte se vždy do 1 hodiny po probuzení.
  3. Svačte. A to dokonce dvakrát. Nezapomeňte na dopolední ani na odpolední svačinu.
  4. Večeřet můžete také dvakrát. Zapomeňte na to, že byste po 17. hodině už vůbec nic nejedli. Dopřejte si kvalitní a vhodně složenou zdravou večeři třeba kolem 18. hodiny, a pokud chodíte spát až někdy kolem půlnoci, dejte se do dvou hodin před spaním ještě večeři druhou, i když už samozřejmě mnohem lehčí (postačí trocha zeleniny a kousek sýra).
  5. Čtěte složení na potravinách a nekupujte polotovary. Snažte se svou stravou co nejvíce přiblížit přírodě.
  6. Ovoce ráno a zelenina večer. Ovoce a vše sladké jezte spíše ráno a dopoledne. Toto období se hodí i pro případné menší hříchy. Naopak odpoledne a večer již ovoce nahraďte zeleninou.
  7. Pět porcí zeleniny denně. Zeleniny bychom měli skutečně sníst co největší množství. Ne nadarmo bývá zelenina základem většiny diet. Zkuste si 0,5 kg zeleniny rozdělit do menších porcí a ty si přidávat ke každému dennímu jídlu.
  8. Jezte celozrnné pečivo. Opět raději ráno a dopoledne, večer se mu již můžete vyhnout, a nebo si dopřát jen kousek. Nezaměňujte však pečivo celozrnné za vícezrnné.
  9. Hubněte bez hladu! Důležité je nemít hlad a necítit se jako na dietě. Děláte to pro sebe, jídla si vybíráte sami, jezte tedy tak, abyste neměli hlad. Pokud hlad začnete pociťovat, zvyšte přísun bílkovin, přidejte více sýra, jogurtů, případně masa apod.
  10. Jezte zdravě. Vyzkoušejte potraviny, které jste dosud nejedli – výborný je kuskus, quinoa, červená čočka, špaldové kroupy, polenta a mnoho dalšího. Podívejte se do oddělení se zdravou výživou ve vašem supermarketu, nakupte a na internetu si vyhledejte, co můžete z které potraviny uvařit.

S dalšími pravidly i konkrétním složením vašeho jídelníčku vám může pomoci třeba výživový poradce nebo jiný odborník. Jestliže chcete vědět, jaké potraviny jsou vhodné zrovna pro vaši osobnost a pro váš typ postavy, kontaktujte odborníka, který se zabývá nutriční typologií.

Jak zhubnout přes břicho cvičením

Vedle dodržování správného a zdravého jídelníčku je také potřeba se zaměřit na cvičení. Důležité je se více hýbat. Nemusíte nutně chodit do posilovny, zkuste se poohlédnout po jiném sportu. Cviky na břicho můžete praktikovat i v pohodlí domova.

Pro postavu i pro to, abychom se cítili dobře, je však vhodné se hýbat všestranně. Můžete cvičit 100 sklapovaček na břicho denně, avšak nemusíte docílit takového výsledku, jakého byste dosáhnout chtěli. Břicho lze samozřejmě vytvarovat speciálním cvičením, se kterým vám poradí každý trenér ve fitness centru, avšak kromě tohoto cvičení je nutné hýbat i se zbytkem postavy. Výborné je třeba plavání. Jestliže vás baví běh, klidně běhejte dál. Cvičte tak, jak vás to nejvíce baví. A pokud cvičit vyloženě nechcete, choďte na procházky, buďte aktivní, nevyužívejte tolik MHD, jděte pěšky, a nebo nasedněte na kolo. Prospěje to nejen vaší postavě, ale i vašemu organismu a imunitnímu systému.

Nelze hubnout pouze přes břicho

Velmi rozšířeným mýtem je ten, že můžeme hubnout jen v určité partii těla. Na internetu pak najdete celou řadu diet zaměřených na hubnutí přes břicho, přes zadek či přes boky. Důležité je si uvědomit, že pokud hubneme v jedné části těla, hubneme a zpevňujeme i to ostatní.

Vypouklé a velké břicho však trápí mnoho lidí a bývá jedním z hlavních impulzů, které je donutí se sebou začít něco dělat. V oblasti břicha se také ukládá tzv. viscerální tuk, tedy tuk ukládající se mezi orgány, který skutečně ohrožuje zdraví člověka. Hubnout přes břicho se tedy rozhodně vyplatí, a to i za cenu, že možná zhubnete i v dalších partiích. Hlavně nedržte dietu! Stravujte se správně a zdravě, hřešte jen občas a hodně se hýbejte. Za celou naší redakci můžeme doporučit výživové poradenství, kde získáte odbornou diagnostiku a úpravu jídelníčku ZDARMA!