Monthly Archives: Prosinec 2015

2 5398
Rychlé hubnutí po 40 - jak na to?
Rychlé hubnutí po 40 - jak na to?

Je vám 40 a váha už nejde dolů jako dřív, ať děláte cokoli? Právě ten věk je možná tím hlavním problémem…

Po čtyřicítce už skutečně nehubneme tak snadno. Chceme-li dát dolů nějaký ten kilogram, půjde nám to mnohem pomaleji a celý proces hubnutí bude daleko obtížnější, než tomu bylo v době, kdy nám bylo třeba dvacet.

Nedá se však říci, že by se po čtyřicítce zhubnout nedalo. Je však zapotřebí ke shazování kil přistoupit zcela jinak. Metabolismus už není takový, jaký býval dříve, tělo prochází hned několika změnami, dostavují se nejrůznější hormonální výkyvy. To vše s sebou přináší také obtíže při hubnutí.

Přesto však můžeme potvrdit, že i po 40 se dá zhubnout. Jak tedy na to?

Lékař je základ

Nejprve se určitě vydejte k lékaři na preventivní prohlídku. Takové vyšetření by mohlo odhalit případné zdravotní problémy, které by vedly k nemožnosti zhubnout. Dobré je se s lékařem také poradit o vhodných pohybových aktivitách. Máte-li nadváhu a k tomu i vyšší věk, není radno si se svým zdravím zahrávat. Klouby i záda mohou totiž nevhodně zvolenou sportovní aktivitou začít pěkně bolet.

Žádný stres!

Další důležitou radou je „nestresovat se“. Znáte to sami. Jste ve stresu, hodně jíte. A nebo jste ve stresu a velmi málo jíte. Ať už je to tak či tak, stresové faktory hubnutí rozhodně neprospívají. Neprospěje tomu ani to, když budete sice držet dietu, ale celkově nebudete spokojeni a pozitivně naladěni. Takový negativní náhled na věc může všechno zhatit.

Spánek nade vše

S bojem proti stresu souvisí také dostatek kvalitního spánku, který si budete pravidelně dopřávat. Máte-li dlouhodobě nedostatek spánku, nedostává se vám ani potřebná energie a absenci energie nahrazujete zvýšenou konzumací sladkostí nebo kofeinu. Spánek tedy je potřeba nepodceňovat.

Strava po 40

Jak vypadá strava po čtyřicítce? Chcete-li hubnout, určitě do svého jídelníčku zařaďte zvýšené množství bílkovin (sýry, tempeh, drůbeží maso apod.) Důležité je také jíst často, avšak po menších porcích. Naprostou nutností je také dodržování pitného režimu. Po čtyřicítce se uplatní nejen obyčejná voda, ale také zvýšené popíjení zeleného čaje. Mnozí lidé mají také pozitivní zkušenost s pitím zeleného ječmene. S dostatkem bílkovin pak souvisí i dostatek vápníku. Vápník je v období po čtyřicítce stále velmi důležitý. Vhodné je tedy zajistit zvýšený příjem mléčných výrobků. Důležité je také zařadit do svého stravování dostatek omega 3mastných kyselin.

Často a méně je někdy mnohem více

Určitě se nepřejídejte. Jezte ale tak, abyste nepociťovali hlad. Vhodné je si jídlo rozdělit do několika, např. 5 – 6, malých porcí. Na druhou stranu ale také nejezte v období mezi jídly. Dobré je dodržovat režim v podobě snídaně – svačina – oběd – svačina – večeře – druhá večeře. Druhou večeři si dopřáváme v případě, kdy chodíme později spát. Ráno zařazujeme více sacharidů, odpoledne už je naopak omezíme, případně zcela vyloučíme. Ovoce má své místo v jídelníčku tedy také ráno a dopoledne, odpoledne už jíme raději zeleninu, doplněnou o bílkoviny (sýry, jogurty, maso apod.).

Lidé si mnohdy myslí, že pokud nebudou jíst večer, zhubnou. Nemusí to však platit u každého a určitě s tím budou mít problém čtyřicátníci a čtyřicátnice. Vhodné je dodržovat pravidelný režim, tedy pravidelný přísun jídla v menších porcích. I večer můžete jíst, ale vsaďte už raději na zeleninu, případně zeleninu a bílkoviny. Takové celozrnné těstoviny už nejsou na večeři vhodné, ačkoli jsou de facto velmi zdravé. Celozrnné špagety s tuňákem a rajčaty si tak s klidem dopřejte k obědu, ale večer už se jim vyhněte obloukem.

Jde to i po 40

Jak vidíte, i po čtyřicítce lze hubnout. Avšak je potřeba k celé věci přistoupit s rozvahou a s porozuměním vlastnímu fyzickému i psychickému stavu. Nebojte se poradit s odborníkem.

 

 

0 2937
Jak zhubla finalistka Superstar Veronika Stýblová
Jak zhubla finalistka Superstar Veronika Stýblová

Pamatujete na finalistku Superstar Veroniku Stýblovou? Této soutěže se Veronika účastnila v roce 2012 a nakonec skončila až v 8. finále. Ačkoli se dlouho jevila jako absolutní favoritka Superstar, nakonec zůstala na 5. místě.

Nyní se znovu dostává do popředí zájmu, avšak ne ani tak kvůli své profesní dráze, ale spíše pro vlastní zevnějšek. Veronika Stýblová totiž nečekaně hodně zhubla! Kolik kg a jak to dokázala? Na to se podíváme v následujících řádcích.

Mínus dvacet

Veronika se rozhodla rázně skoncovat se svou nadváhou. Rozhodla se definitivně zbavit nadbytečných kilogramů a nevzhledných tukových polštářů. A nenechala nic náhodě. Zašla se poradit s odborníky a výsledkem byl váhový úbytek 20 kg. Svým osobním vítězstvím se pochlubila i na sociální síti.

Jak to dokázala?

Veronice sestavili odborníci speciální jídelní plán na základě její krevní skupiny a podle dalších důležitých aspektů. Takový jídelníček šitý na míru se vždycky vyplatí. Každý jsme jedinečný a každý potřebujeme něco jiného. To, co pomohlo zhubnout naší sousedce, kamarádce, manželce nebo našemu příteli, nám totiž zrovna vůbec pomoci nemusí! Toto je potřeba si uvědomit vždy předtím, než s hubnutím začnete. Neexistuje jedna osvědčená dieta, která je aplikovatelná na všechny. Důležité je ke každému přistoupit individuálně a jeho problém také individuálně začít řešit. Takové zkušenosti se tedy dostalo i Veronice Stýblové.

Dle vlastních slov zhubla Veronika daných 20 kg za 1 rok podle individuálního jídelníčku založeného na dietě podle krevní skupiny. I nadále se snaží výslednou váhu udržet, stále chodí do fitness centra, aby měla zpevněné tělo. Sama ví, že samotné hubnutí nestačí. Ačkoli zhubnete spoustu kilogramů, neznamená to, že hned získáte tělo modelky/modela. Naopak, svou snahu musíte ještě doplnit cvičením a celkově aktivním životním stylem. Posilovna je na toto přímo stavěná. Zpevníte a vyrýsujete tělo, které donedávna vypadalo zcela jinak. Povislá kůže tak postupně zmizí a z vás se ta modelka/ten model skutečně může stát.

Veronika dodává, že mnohdy musela čelit narážkám příbuzných, kteří nechápali, že si na grilování nedá nic jiného než vařené kuřecí maso. Měla přesně daný jídelníček – seznam potravin, který musela dodržovat. Nebyly jí třeba vůbec doporučeny ryby, které si před dietou tak často a ráda dopřávala. Naopak měla jíst např. panenku nebo krůtí maso. Doporučeno jí bylo i maso pštrosí.

Z ovoce pak měla doporučeno konzumovat hrušky, jablka, ale také třeba exotické ovoce typu papája a další. Naopak neměla vůbec jíst jahody, meloun nebo švestky.

Důležité bylo jíst pravidelně. Každý den proto chodila nakupovat, jídlo si pečlivě vybírala a také poctivě vážila. Přiznává, že jí taková dieta poměrně lezla do peněz a že jeden čas de facto vydělávala jen na to svoje jídlo.

Avšak jak vidíme, snaha se vyplatila a Veronika teď vypadá tak, jak vypadá. Pocit z vlastního těla, ke kterému jsme se dopracovali zcela sami, vlastní pílí a pravidelným cvičením je vždy k nezaplacení!

Pokud se i vy rozhodujete, že s hubnutím začnete, jděte na to! A třeba i s pomocí odborníků. Zvlášť, pokud chcete zhubnout více kilogramů, není dobré se svým jídelníčkem sám experimentovat. Obrátíte-li se na výživového poradce, získáte mnoho cenných rad, zkušeností, ale také konkrétní tipy, které budou šité vám na míru. Někdo si myslí, že přesně ví, jak by měl hubnout. Jenže to bývá kámen úrazu. Ví, jak nejrychleji zhubne a rozhodne se pro to, avšak už pak není schopen své předsevzetí dodržet. A nebo si myslí, že ví, co je pro něho nejlepší, ale nakonec drží dietu naprosto nevhodnou pro jeho tělo i mysl. Dostavuje se pocit selhání a vlastního neúspěchu a další kila na sebe nenechají dlouho čekat. Chcete-li tomuto předejít, buďte jako Veronika, obraťte se na odborníky.