Monthly Archives: Říjen 2015

0 3974
Chcete vědět, jak hubne Bára Basiková?
Chcete vědět, jak hubne Bára Basiková?

Báru Basikovou, jednu z předních zpěvaček v České republice, jistě není třeba nijak zvlášť představovat. Stále se těší velkému zájmu, avšak nejen po stránce umělecké, ale také osobní. O Báře Basikové se toho v bulváru dočtete mnohé, mimo jiné i o tom, jak se z boubelky opět stala štíhlá dáma. Jak Bára své nové postavy dosáhla?

Jarní a nová Bára Basiková

S jarem 2015 se na poli českého showbusinessu objevila také nová a štíhlá Bára Basiková. Zpěvačka bývala poslední měsíce v médiích prezentována jako žena nepříliš upraveného zevnějšku, v rozevlátém účesu a s mnoha kilogramy navíc. O to větší bylo překvapení, když se na jaře znovu ukázala na veřejnosti a vypadala zcela jinak!

15 kilo za rok

Bára Basiková se nechala slyšet, že zhubla 15 kilogramů za rok a že je na sebe náležitě pyšná. Jakpak by ne! Takový váhový úbytek si zajisté zaslouží velké uznání!

Bára mívala s váhou často problémy. Někdy byla štíhlejší, pak zas něco přibrala, následně se zase vracela ke štíhlé postavě. Naposledy přibrala spoustu kilogramů po úrazu nohy. Pak si ale řekla, že už toho bylo dost a že je čas konečně zhubnout.

Bára navíc už 15 let hraje čtrnáctiletou Johanku v muzikálu Johanka z Arku, musí tedy působit dobře a štíhle už kvůli náplni své profese.

Krabičková dieta a cvičení

Jaké je tajemství Bářina hubnutí? Objevila systém pravidelné stravy, vyváženého jídelníčku, krabičkových diet a vrhla se na pravidelné cvičení. Pravidelná strava i pravidelné cvičení je totiž základem každého zdravého životního stylu. Takový režim navíc můžeme přejímat celoročně i celoživotně a nebrat tento způsob života jako dietu. Vždyť diety jsou od toho, aby se porušovaly, ale zdravý životní styl je už způsob života.

Mnoho z nás má problém jíst pravidelně a správně si sestavovat vyvážený jídelníček složený z kvalitních a zdravých surovin. Krabičková dieta tomu může výrazně napomoci. Jednoduše máte pro každé denní jídlo připravenou krabičku. Pěkně dopředu máte vše rozvržené a nestává se, že byste se ocitli v situaci, kdy budete mít na něco chuť, budete mít hlad, ale k jídlu zrovna nic vhodného k dispozici nebude. Někdo si připravuje krabičky sám, jiný si je nechává vozit od specializované firmy. První způsob bývá většinou levnější, navíc vždy víte, co skutečně jíte. Druhý způsob však je mnohem pohodlnější a ušetří vám spoustu času. Je tedy jen na vás, čemu dáte přednost. Někdo raději obětuje nějaké ty peníze navíc, jen aby ušetřil svůj drahocenný čas, jiný zase dá přednost vlastní a domácí přípravě svých pokrmů. Další možností je pak oba způsoby kombinovat.

Dieta nestačí

Kromě diety je však důležitý pravidelný pohyb. Toho má tedy i Bára Basiková dost. Která z nás by se nechtěla stále líbit manželovi, který je o 15 let mladší. Bára má 2 dospělé dcery a 6letého syna, kolem kterého je samozřejmě také vždy dost práce.

Když zhubla, točila se kolem tohoto tématu spousta rozhovorů. Každého zajímalo, jak zhubla, proč zhubla a jestli náhodnou nezhubla příliš. Uvádělo se, že už má 60 kg a že jestli to tak půjde dál, brzy se ztratí úplně. Zlé jazyky se prostě najdou všude. Ona tehdy sama říkala, že se prostě přestala přejídat a začala jíst především ovoce a zeleninu.

Tipy na hubnutí od Báry Basikové

Bára Basiková pak po svém zhubnutí přinesla několik tipů, které by mohly pomoci i ostatním ženám:

  • Jíst lehká jídla a malé porce, několikrát denně
  • Dávat přednost ovoci a zelenině (avšak pozor, nutno dodat také bílkoviny!)
  • Pozor na jojo efekt
  • Vzít v potaz to, že žena po třicítce již nehubne tak snadno jako dvacetiletá
  • Nejdůležitější je kombinace vyváženého dietního jídelníčku a dostatku pohybu

Bára Basiková nyní vypadá skvěle. A takto může vypadat každá žena v jejím věku. Stačí se zaměřit na to, co jíte, a na to, jak (a zda vůbec) se hýbete. Zdravý životní styl je prostě základem všeho a dobrým odrazovým můstkem k vaší vysněné váze.

A navíc – nezapomeňte, že není důležité, jak hubne Bára Basiková, důležité je, jak hubnete Vy!

0 3238
Hubnutí bez lepku - je to možné?
Hubnutí bez lepku - je to možné?

Možná jste už slyšeli od známých, kteří vysadili lepek, že zhubli. Je tomu opravdu tak? Zhubnete, pokud vyloučíte lepek ze své stravy? Je tento dietní režim vhodný pro každého? Na tyto i další otázky se podíváme v následujícím článku.

Lepek – co to je?

Lepek je de facto rostlinná bílkovina, tedy protein. Bývá označován také výrazem „gluten“. Je to směs gliadinu a gluteninu, tedy dvou bílkovin, které jsou obsažené v některých obilovinách, nejvíce v pšenici, ale také v žitě a ječmenu. Uvádí se, že až 80 % bílkovin z pšenice tvoří právě lepek.

Lepek je všude kolem nás. V klasické stravě je zastoupen ve velkém množství, což může být právě tím hlavním problémem. Zvláště v našich zeměpisných podmínkách jsme si zvykli konzumovat nadbytek lepku, ať už v podobě pečiva, těstovin, knedlíků a moučníků z pšeničné, žitné nebo ječné mouky.

Lepek je v neposlední řadě také jeden z podstatných alergenů. Někteří z nás mají diagnostikovanou nemoc, tzv. celiakii, která se projevuje nesnášenlivostí lepku. Ti pak musí držet tzv. bezlepkovou dietu. Avšak nejen oni. Čím dál tím častěji zkouší žít bez lepku i ostatní, jinak zdraví lidé.

Život bez lepku

Možná se domníváte, že stačí vyřadit potraviny vyrobené z pšenice, žita, ječmene. Pak vás asi překvapí, že kromě toho je lepek obsažen i v mnoha dalších potravinách, u kterých byste to nikdy neřekli. Je to díky obsahu nejrůznějších zahušťovadel, aromat a emulgátorů, které mohou lepek záměrně obsahovat.

Bez lepku je například rýže, proso, brambory, kukuřice, pohanka nebo sojové boby. Stejně tak i ovoce a zelenina obecně. Konzumovat bez obav můžete také ryby, vajíčka a maso. U veškerých polotovarů je pak důležité dávat pozor, z čeho se konkrétně skládají a jestli tedy neobsahují lepek, byť jen v zanedbatelném množství. Dá se říci, že nejjistější je připravit si jídlo doma sám a neuchylovat se k polotovarům vůbec.

Hubnutí bez lepku a tloustnutí s lepkem?

Myslíte si, že tloustnete, protože máte lepku nadbytek? Mnoho lidí tento názor zastává, proto lepek ve stravě zcela odmítá. Ve svém okolí se jistě setkáte s těmi, kteří po vysazení lepku skutečně zhubli. Skutečnost, že by lepek tak výrazně mohl za nadváhu jeho konzumentů, se zatím věrohodně nepodařilo prokázat, avšak nepopiratelným faktem je, že pokud ze své stravy vyloučíte potraviny, které obsahují příliš velké množství lepku, vaše postava se vám brzy odmění ztrátou několika kilogramů a celkově lepším vzhledem.

Při každé dietě je vhodné vysadit nebo radikálně omezit potraviny obsahující bílou mouku, tedy klasické české rohlíky a chléb, knedlíky, klasické pšeničné těstoviny. Omezíte-li lepek alespoň částečně a nahradíte ho zdravější variantou (rýžové těstoviny, rýžové knedlíky, pohankové těstoviny, kukuřičná mouka apod.), výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Bez lepku se cítíme lépe

Mnoho lidí, kteří lepek ze stravy vyřadí, anebo alespoň z větší části omezí, brzy přiznává, že se začali cítit mnohem lépe i po psychické stránce. Své tělo vnímají jako lehčí, pružnější a mají pocit větší energie. Tyto pocity jsou o to vyšší, pokud spolu s omezením lepku přidají do stravy více zeleniny, ovoce a bílkovin.

Mám bezlepkovou dietu a tloustnu

Někteří lidé však lepek vysadí a přiberou. Většinou se však jedná o osoby, které trpí celiakií, v jejíž důsledku mají obecně velké problémy s trávením potravy. Pokud bezlepkovou dietu nedrží, stává se, že se jim lepek usadí na stěnách střev a znemožní tak správné a efektivní vstřebávání potravy. Takoví lidé pak mívají nižší váhu, než jakou by měli, pokud by jejich tělo fungovalo tak, jak má. Pak je tedy přirozeným důsledkem, že po vyřazení lepku ze stravy přiberou. Tato váha se však nedá považovat za tloušťku, jedná se o normální váhu daného jedince. Po bezlepkové dietě tedy rozhodně neztloustnete.